ತುಮ್ಚೆಂ ಹಟ್ ಜಿಕ್ತೆಲೆಂ ಆನಿ ತಿಚ್ ಸುರ್ವಾತ್ ಸಲ್ವಣೆಚಿ!
ಅಸಲೊ ಏಕ್ ಸಂಧರ್ಭ್ ಮ್ಹಾಕಾಯಿ ಉದೆಲ್ಲೊ.
ಏಕ್ ಪ್ರಾಯೆಸ್ತ್ ಜೀವ್ ಮ್ಹಜೆ ಮುಕಾರ್ ಗದ್ಗದಿತ್ ಜಾವ್ನ್ ಅಪ್ಣಾಚೆ ಆಟೆವಿಟೆ ಉತ್ರಾಂವ್ಕ್ ಸಕನಾಸ್ತಾಂ ಉರ್ಜಾತಾಲೊ. ಕಶೆಂ ಸಮಾಧಾನ್ ಕರ್ಚೆಂ ಕಳೊಂಕ್ ನಾ. ಭತರ್ಲೆ ಭಿತರ್ ತಾಚೆ ಆಟೆವಿಟೆ ಮ್ಹಾಕಾಯ್ ಪೊಕೊರುಂಕ್ ಲಾಗ್ಲ್ಲೆ ತರೀ ಲಿಪಂವ್ಚೆಂ ಪ್ರೇತನ್ ಹಾಂವೀ ಕರ್ತಾಲೊಂ.
“ಕಿತೆಂ ಕರ್ಚೆಂರೆ, ತೊ ಹಿಂದ್ವಾಕಡೆ...” ತಾಣೆಂ ವೊಂಟ್ ಚಾಬೊನ್ ಧರ್ಲೆ.
“ಜಾಂವ್ದಿ ಪೆಲ್ಯಾನ್, ತುಂ ಜಾಯ್ನಾಕಾ ಮ್ಹಣ್ ರಾವ್ಶಿ ಜಾಲ್ಯಾರ್ ಫಾಲ್ಯಾಂ ಪೂತ್ಯೀ ನಾ ಜಾಯ್ತ್,” ಹಾಂವೆಂ ಸುಲಾಭಾಯೆನ್ ಸಾಂಗ್ಲೆಂ.
ತೊ ಮ್ಹಜೆ ದೊಳೆ ಧರುಂಕ್ ಪ್ರೇತನ್ ಕರ್ತಾಲೊ. ಹಾಂವ್ ಥಂಯ್ಚೊ ಉಟೊನ್ ಗೆಲೊಂ.
ಹೆರಾಕ್ಲೀಟಸ್ ನಾಂವಾಚೊ ಫಿಲೊಸೊಫರ್ ಅಶೆಂ ಮ್ಹಣ್ತಾ: “You cannot step into the same water twice” ಮ್ಹಣ್ಜೆ, ವ್ಹಾಳಾಂತ್ಲೆಂ ಉದಕ್ ವಾಳೊನ್ಚ್ ವೆತಾ ಆನಿ ತೊ ವ್ಹಾಳ್ ಉತರ್ತೆಲ್ಯಾಕ್, ಹರ್ಯೆಕ್ ಪಾವ್ಟಿಂ ನವೆಂಚ್ ಉದಕ್ ಪಾಂಯ್ ಧುವ್ನ್ ವೆತಾ. ಕಿತ್ಲೆಂ ಸತ್ ಹೆಂ! ಶಾಶ್ವಿತ್ಪಣಾಚಿಂ ಹರ್ ಖುಣಾಂ ಪುಸುನ್ ಉಡಂವ್ಚ್ಯಾ ಕಾಳಾಕ್ ಆಮಿ ಪಾವ್ಲ್ಯಾಂವ್. ಅಯ್ಚೆಂ ಫಾಲ್ಯಾಂ ನಾಕಾ, ಕಾಲ್ಚೆಂ ಆಜಿಕ್ ನಾ. ಗರ್ಜೆ ಪರ್ಮಾಣೆಂ ವಾಪಾರ್, ನಾ ತರ್ ನಾಕಾರ್... ಆನಿ ಸಂಬಂದಾಚೆಂ ಶಾಶ್ವಿತ್ಪಣ್ ಖಂಯ್ ಉರ್ಲೆಂ? ಸಕ್ಕಡ್ಯಿ ವ್ಹಾಳೊನ್ ವೆಚೆಂ ಉದಕ್ಚ್. ಬಾಪುಯ್, ಆವಯ್ ಹಾಂವ್ ಶಿಕೊನ್ ಪಾಕಾಟೆ ಫುಲವ್ನ್ ರಾವ್ತಾ ಪರ್ಯಾಂತ್ ಮಾತ್ರ್. ಮಾಗಿರ್ ಹಾಂವೆಂಚ್ ವಿಂಚ್ಲ್ಲಿ ವಾಟ್. ಆವಯ್ಚ್ಯಾ ಉಸ್ಕ್ಯಾರ್ ಥಾವ್ನ್ ಗಳ್ಯಾಕ್ ಲಾಯಿಲ್ಲಿ ಭಾಸ್, ಕಾಳ್ಜಾಕ್ ಲಕಯಿಲ್ಲೊ ಭಾವಾಡ್ತ್... ಮ್ಹಜೆ ಗರ್ಜೆಕ್ ಮಾತ್ರ್, ಮ್ಹಜೆ ಮರ್ಜೆಕ್ ಖಂಚಿಯಿ ಭಾಸ್ ಜಾತಾ, ಖಂಚೊಯ್ ಧರ್ಮ್ ಜಾತಾ.
ಅಂತರ್ ಧರ್ಮಿಯ್ ಕಾಜಾರಾ ವಿಶ್ಯಾಂತ್ ಉಲಯ್ತಾಂ ಹಾಂವ್, ಪ್ರಗತಿಪರ್ ಚಿಂತ್ಪಿ ವಾದ್ ಮಾಂಡ್ತೆಲೆ-“ಕಾಜಾರ್ ಏಕ್ ವೈಯಕ್ತಿಕ್ ವಿಶಯ್. ತಾಂತುಂ ಧರ್ಮಾಚಿ ಅಡ್ಕಳ್ ಕಿತ್ಯಾ?” ಸಾರ್ಕೆಂ. ಜಲ್ಮ್ದಾತಾರಾಂಕ್ಚ್ ಆಡ್ಕಳ್ ಮ್ಹಣ್ ದಿಸ್ಲ್ಯಾರ್ ಖೊಟಾವ್ನ್ ವೆತಾತ್ ಖಂಯ್ ಅನಿ ಗಳ್ಯಾಕ್ ಕೊದಾಂಟಿ ಪರಿಂ ಬಾಂದ್ಲ್ಲೊ ಧರ್ಮ್ ಖಂಚೆಂ ಲೇಕ್?! ಕೋಣ್ ತೊ ಪ್ರಗತಿಪರ್ ಚಿಂತ್ಪಾಚೊ ಮನಿಸ್, ‘ಅಂತರ್ ಧರ್ಮೀಯ್ ಕಾಜಾರ್ ಜಾವ್ನ್ ಉದ್ದಾರ್ ಜಾಲ್ಲಿಂ’ ದಾಕಯ್ತ್? ಉತ್ರಾಂಚೊ ವಾದ್ ಮಾಂಡುನ್ ಪೆÇದೊರ್ನ್ಪಣ್ ಘೆತೆಲ್ಯಾಂಕ್... ಎಕ್ಚ್ ಕಾಜಾರ್ ಜಾವ್ನಾ ವಾ ತಾಂಚಿಚ್ ಭುರ್ಗಿಂ ಆಜೂನ್ ಕಾಜಾರಾಕ್ ಅಯ್ತಿಂ ಜಾಂವ್ಕ್ನಾಂತ್!
ಲ್ಹಾನ್ಪಣಾರ್ ಬಾಪುಯ್ ಸರ್ಲ್ಯಾರೀ ಹರ್ಯೆಕ್ ಪಯ್ಶೆ ಗಾಂಟ್ ಘಾಲ್ನ್ ಬಾಂದುನ್ ದವರ್ನ್ ದಾಕ್ತೆರ್ಗಿ ಶಿಕವ್ನ್ಯಿ ಆಜ್ ‘ಆಪುಣ್ ಎಕಾ ಮುಸ್ಲಿಂ ದಾಕ್ತೆರಾಕಡೆ ಕಾಜಾರ್ ಜಾತಾಂ’ ಮ್ಹಳ್ಳೆಂ ಉತರ್ ಧುವೆಥಾವ್ನ್ ಯೇತ್ ತರ್, ಆಯ್ಕಾಲ್ಲಿ ಆವಯ್ ವಾಂಚತ್ಗ್? ತಿಚೆ ಭಿತರ್ ಉಬ್ಜೊಂಚೆ ಆಟೆವಿಟೆ ಧುವೆಚ್ಯಾ ದೊಳ್ಯಾಂಕ್ ತೊಪಾನಾಂತ್ ಕಿತ್ಯಾ? ಹಾಂತುಂ ಜೀಕ್ ಕೊಣಾಚಿ? ಖಂಡಿತ್ ಧುವೆಚಿ ಜಾತೆಲಿ; ಕಿತ್ಯಾಕ್ ಅಪ್ಲೆ ಧುವೆಚೆಂ ಸುಖ್ ಆಶೆನಾತ್ಲಿ ಆವಯ್ ಕೋಣ್ ತಿ? ಎಕ್ಲೊ/ಕ್ಲೆಂ ಕ್ರಿಸ್ತಾಂವ್, ಹಿಂದ್ವಾಲಾಗಿಂ ವಾ ಮಾಪ್ಳ್ಯಾಲಾಗಿಂ ಕಾಜಾರ್ ಜಾಂವ್ ವಾ ಏಕ್ ಹಿಂದು ಚಲಿ ಕ್ರಿಸ್ತಾಂವಾಕಡೆ ಕಾಜಾರ್ ಜಾಂವ್ ಪರಿಣಾಮ್ ಇತ್ಲೊಚ್ - ಹಟ್ ಜರೂರ್ ಜಿಕ್ತಾ ಅನಿ ತಿಚ್ ಸುರ್ವಾತ್ ಸಲ್ವಣೆಚಿ!
ಏಕ್ ಹಿಂದು ಚಲಿ ಕ್ರಿಸ್ತಾಂವ್ ಚಲ್ಯಾಕಡೆ ಲಗ್ನ್ ಜಾವ್ನ್ ವಾಟೆರ್ ಪಡ್ಲ್ಲಿ ಸಂಗತ್ ತುಮ್ಕಾಂಯ್ ಕಳೊಂದಿ.
ತೆ ಚಲ್ಯೆಕ್ ಪಳೆಲ್ಯಾರ್ ತುಮಿ, ಶಿಕ್ಪಿ ಮ್ಹಣ್ ಮಾಂದುನ್ ಘೆತೆಲ್ಯಾತ್. ರೂಪ್ ಆಸಾ ಪುಣ್ ತಿಚ್ಯಾ ಮುಕಾಮಳಾರ್ ಹಾಸ್ಯಾಚಿ ಕುರು ಚ್ ನಾ.
“ಕ್ರಿಸ್ತಾಂವ್ ಚೆಡ್ಯಾಕಡೆ ಕಾಜಾರ್ ಜಾವ್ನ್ ಸಲ್ವಾಲಿಂ,” ನಿರಾಸ್ ಜಾಲ್ಲ್ಯಾ ಹರ್ಯೆಕಾ ಚಲಿಯೆಚೊ ಪಯ್ಲೊ ಡಯ್ಲೊಗ್ ಹೊಚ್ ತರೀ ಮ್ಹಾಕಾಚ್ ಆಡ್ಹೂಕ್ ಲಾಗ್ಲೊ.
“ಪಪ್ಪಾಕ್ ಆಸ್ತ್ ಅಸ್ಲಿ, ತಾಣೆಂ ಸಾಂಗ್ಲ್ಲೆಂ ಆಯ್ಕಾಲ್ಲೆಂ ತರ್ ಆಜ್ ದುಬಾಯ್ ಆಸ್ತಿಂ. ಪುಣ್ ಮ್ಹಜ್ಯಾ ಹಟಾಮುಕಾರ್ ತಿಂ ಜಿಕೊಂಕ್ ನಾಂತ್. ಸಗ್ಳೆಂ ಸಾಂಡುನ್ ಹಾಚ್ಯಾ ಪಾಟ್ಲ್ಯಾನ್ ಅಯ್ಲಿಂ. ಮೋಗ್ ಜಾಲ್ಲ್ಯಾ ಸುರ್ವೆರ್ ಸಕ್ಡಾಂ ಸಪೊರ್ಟ್ ಕರ್ತಾಲಿಂ. ಮ್ಹಜ್ಯಾಚ್ ಖಾಸ್ ಇಶ್ಟಿಣ್ಯಾಂನಿ ‘ತೊ ಬರೊ ಚೆಡೊ, ಸೊಡ್ನ್ ಘಾಲಿನಾ’ ಮ್ಹಣ್ ಧಯ್ರ್ ದಿಲ್ಲೆಂ... ಕಾಜಾರ್ ಜಾಲ್ಯಾ ಉಪ್ರಾಂತ್ ಏಕ್ ದೀಸ್ ಪುಣೀ ಸಮಾದಾನ್ ಮ್ಹಳ್ಳೆಂ ಮೆಳೊಂಕ್ ನಾ. ತೊ ಪಿಯೆತಾ. ಮ್ಹಜೆಕಡೆ 50,000 ಆಸ್ಲ್ಲೆ. ತೆಯಿ ಕಾಣ್ಘೆವ್ನ್ ಇಷ್ಟಾಂಕ್ ವಾಂಟ್ಲ್ಯಾತ್ ಸಯ್ತಾನಾನ್. ತಾಚೆ ಈಷ್ಟ್ ವಾಡ್ ದಿತಾತ್ ಮ್ಹಣ್ತಾಲೊ. ಆತಾಂ ಕಾಂಯ್ ನಾ, ಮ್ಹಾಕಾ ಮ್ಹಜೆ ಪಯ್ಶೆ ಪಾಟಿಂ ಜಾಯ್.’
ಪಾಪ್ ದಿಸ್ಲೆಂ ಮ್ಹಾಕಾ. ಗಳೊ ಹಾಂವೆಂ ಪಾರ್ಕಿಲೊ. ಭಾಂಗಾರಾಚಿ ಸುತಾ ತಸ್ಲಿ ಏಕ್ ಚೇಯ್ನ್ಯಿ ನಾತ್ಲಿ. “ಎಕ್ಲೆಂ ಧುವ್ ಆಸಾ. ಚರ್ಚ್ಸ್ಕೂಲಾಂತ್ ಇಂಗ್ಲೀಶ್ ಮೀಡಿಯಾಮಾಕ್ ಘಾಲಾಂ. ಹಾಣೆಂ ಪಿಯೆವ್ನ್ ಯೇವ್ನ್ ಸದಾಂ ರಾತಿಂ ಝಗಡ್ಚೆಂ ಪಳೆವ್ನ್ ತೆಂ ಭಿಯೆತಾ. ಶಿಕ್ಪಾಕ್ ಮನ್ ದೀನಾ. ಹುಶಾರ್ ಆಸಾ ಮ್ಹಜೆಂ ಭುರ್ಗೆಂ. ಪುಣ್ ಪರೀಕ್ಷೆಕ್ ವೆತಾನಾ ವಿಪ್ರೀತ್ ಭಿಯೆತಾ. ಜಾಪಿ ವಿಸ್ರೊನ್ ಸೊಡ್ತಾ... ಕಿತೆಂ ಕರುಂ?
“ಮ್ಹಾಕಾ ತೊ ನಾಕಾ ಮ್ಹಣ್ ಸೊಡ್ನ್ ವಚೊಂಕ್ ಜಾಯ್ನಾ. ಹಾಂವ್ ಸೊಡ್ನ್ ವಚೊಂಕ್ ಕಾಜಾರ್ ಜಾಲ್ಲಿಂ ನ್ಹಯ್. ಆಜೂನ್ ತಾಚೊ ಮೋಗ್ ಕರ್ತಾಂ. ಕಸೊ ಸುದ್ರಾಂವ್ಚೊ?”
ಹಿ ಕಾಣಿ ಹಾಂವ್ ಮ್ಹಜ್ಯಾ ಎಕ್ಲ್ಯಾ ಸಾಂಗಾತ್ಯಾಕಡೆ ಸಾಂಗೊನ್ ಆಸ್ಲೊಂ.
“ಕಿತೆಂ ಕರ್ಯೆತ್” ನಿರಾಸೆನ್ ವಿಚಾರಿ ತೊ.
“ಮಾಗ್ಯಾಂ” ಹಾವೆಂ ಮ್ಹಳೆಂ.
“ಮಾಗ್ಲ್ಯಾರ್ ಸಕ್ಕಡ್ ಸಮಾ ಜಾತಾಗೀ?” ತಾಕಾ ದುಬಾವ್ ಆಸ್ಲೊ.
“ತುಜೆಲಾಗಿಂ ಕಾಂಯ್ ದುಸ್ರಿ ವಾಟ್ ಆಸಾಗಿ?”
ತಾಚಿ ಜಾಪ್ ನಾತ್ಲಿ.
********
ಕಾಮೆಂಟ್ಗಳಿಲ್ಲ:
ಕಾಮೆಂಟ್ ಪೋಸ್ಟ್ ಮಾಡಿ